Прочетен: 3429 Коментари: 3 Гласове:
Последна промяна: 22.11.2018 15:41
Сред книгите им съм открила истински бижута, които искрено са ме вълнували, разсмивали, разплаквали и докосвали. В този материал ми се иска да ви разкажа за тези книги и автори, които си заслужават четенето.
Първият е Иван Русланов и неговите Среднощни светлини. Не знам дали все още е в тираж, но определено историята си заслужава. Ако сте като мен и се увличате по мистериите на България в книгата се зачеква темата за село Шишенци. А самата история разказва за политическия живот в страната, за тежестта да си добър учен, за неволите на артистите, за изборите, които правим и последствията, които те носят, любовта, която губим и печелим и среднощните светлини на София, Шишенци и Австралия… Историята е красива и увлекателна, чете се бързо и е една от любимите в моята библиотека.
Следващата книга, която е сравнително нова е Наръчник за употреба и експлоатация на мъжа на радиоводещия Симеон Колев. Тя е съставена от малки есета, които са обособени в няколко теми. След края на всяка “глава” има кратки разсъждения от Мадлен Алгафари. По забавен начин авторът ни представя разсъжденията на един зрял мъж върху това, което жените искат да знаят за света на силния пол, за възгледите му върху връзките, жените и отглеждането на децата. Приятна и лека книга, която се прочита на един дъх.
Катерина Хапсали и Гръцко кафе, заслужават да отделите един уикенд, в който да се потопите в биографичната книга на тази дама, която е разказана като приказка, връща ни назад в миналото, показва ни света на дедите ни, след това ни поставя в настоящето, разкрива света на един богат и заможен човек – неговите страсти и пороци. А през цялото време три жени предат на вретено и усукват нишките на много животи, за да създадат нов или да прекъснат това, което са объркали в стария. Повече красива легенда и приказка, отколкото биография, книгата заслужава да бъде изпита като чаша кафе – без захар, с наслада и малко тъга, когато чашата с изпразни.
Друг любим мой автор, на когото гордо мога да кажа че съм запозната с цялото му творчество (цели 3 книги) е Никола Крумов. Със своя неповторим хумористичен стил той разказва ежедневни истории. Толкова много смях има между кориците на Дневник от панелените блокове, Междупанелни войни и Малка каменна топка. Всяка история те грабва от първото изречение и не те пуска до последното. Книгите наистина са в състояние да ви докарат мускулна треска на корема и много сълзи в очите от смях.
И въпреки всички страхотни книги, които описах до тук на първо място в сърцето ми и едни от най-хубавите две книги, които съм чела са тези на Захари Карабашлиев – 18% сиво и Хавра. Стилът на писане на автора е неповторим и лесно разпознаваем. Той ни връща в миналото и след няколко страници отново сме в настоящето. Историята не е напълно завършена, ако не сте прочели и последната страница. Героите и ситуациите, в които са поставени могат да ни разплачат, разсмеят, развълнуват и дълго след като затворим последната страница да продължим да мислим за тях. Книги, които заслужават да бъдат прочитани, препрочитани и подарявани.
Приятно четене!
Изненадващо е, че в народ като нашия, в ...
СЛЕД ГАЛА - ОБЯД ДНЕС, МАЛКО ПОЧИВКА. ПЪ...
чета следващите плюс още много небългарски - мога да изброя десетки на четеца ми, всеки ден с удоволствие прочитам по 100-200 страници
ТОП 16 ГЕРМАНСКИ
Гьоте – Егмонт
Гьоте – Вилхелм Майстер
Гьоте – Родства по избор
Шиллер – Коварство и Любов
Шиллер – Орлеанската дева
Даан – Битката за Рим
Даан – Аттила
Щорм – В Щаатсхоф
Щорм – Ханс и Хайнц Кирх
Келер – Зеления Хайнрих
Шлегел – Луцинде
Хауптманн – Потъналата камбата
Марлитт – Хайдепринцессхен
Клайст – Михаел Колхаас
Фуке – Ундине
Барч – Германската мъка
Кестнер -
ТОП 16 АНГЛИЙСКИ
Харди – Тес Д’ърбъруил
Харди – Кметът на Кастърбридж
Харди – Далече от безумната тълпа
Коллинс – Сляпа любов
Коллинс – Две съдби
Коллинс – Жената в бяло
Бронте – Вийет
Бронте – Шърли
Хаггард – Лизбет
Олкътт – Добри съпруги
Монтгомъри – Анн от Грийн Гейбълс
Диккенс – Малката Доррит
Скот – Айвънхоу
Остин – Гордост и Предразсъдъци